Social Icons

Monday 29 September 2014

KISAH MOTIVASI - KELUAR PAGI BALIK PETANG, DAPAT GAJI BAYAR HUTANG

KISAH MOTIVASI - KELUAR PAGI BALIK PETANG, DAPAT GAJI BAYAR HUTANG

Sedutan Dari Ebook “Sorry Boss!!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja”

Suatu hari, ketika saya pulang ke Kuala Lumpur, bapa mertua saya memberikan satu keratan akhbar yang memberikan mesej bahawa seseorang isteri tidak patut berhenti kerja dalam apa jua keadaan.
Artikel itu menyatakan, seseorang isteri itu perlu terus bekerja kerana kerja tetap ‘memberi jaminan’ dalam kehidupan agar tidak perlu berharap kepada suami sahaja. Dan jika ada apa-apa perkara berlaku dalam rumahtangga, isteri itu masih boleh berdikari. Itu mesej yang cuba disampaikan dalam artikel itu.
Mendalam maksud yang cuba beliau sampaikan kepada saya. Saya faham maksudnya, “Jangan Suruh Maria Berhenti Kerja.”
Ini menunjukkan bapa mertua saya mahu memberi teguran kepada saya secara ‘indirect’ agar saya faham dalam apa jua keadaan, pastikan Maria terus bekerja dan tidak berhenti kerja.Inilah salah satu faktor mengapa Maria langsung tidak pernah berniaga hatta menjual sebatang pen sekali pun.
Mentaliti Maria, sama macam kebanyakan mentaliti masyarakat Melayu di Malaysia. Kalau nak hidup ‘senang’, mesti kerja makan gaji.Senang? Senanglah sangat. Bagi saya, tak salah kerja makan gaji. In fact, bagus. Setiap hujung bulan, kita akan memperoleh pendapatan yang tetap.
Tapi, apa salahnya kita buat sesuatu yang lebih baik untuk memberi kehidupan yang lebih baik untuk kita. Iaitu berniaga secara part-time. Berniaga apa yang saya maksudkan?
Apa apa sahaja, asalkan halal dan kita buat dengan cara yang betul. In Shaa Allah, kita akan berjaya.…………………..

Anda nak tahu macam mana Maria mula berniaga? Dari tak pernah berniaga sehingga akhirnya beliau berjaya?
Dapatkan Cerita Penuh Kisah Motivasi Penuh Inspirasi Ini Secara PERCUMA Di

Untuk makluman anda, ebook ini sudah didownload lebih daripada 15000 orang dari seluruh Malaysia.
Ramai yang memberi feedback positif dari ebook ini.

FEEL FREE TO LIKE & SHARE JIKA ANDA RASA POSTING INI MUNGKIN BERMANFAAT UNTUK RAKAN RAKAN ANDA YANG LAIN
Hanya yang terbaik
Lina
0193474636
http://loveamnalis.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my