Social Icons

Sunday 30 November 2014

INFO: VITAMIN E SHAKLEE

Hari ni saya nak share info lengkap VITAMIN E SHAKLEE.



APA ITU VITA-E COMPLEX?

Vitamin E Complex Shaklee dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan Vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Vit-E Complex adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran. 

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara mebran sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Vit-E juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti oksidan dan melindungi retina. 





VITA-E DAN SELENIUM

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik. 



PANDUAN MEMBELI VITAMIN E

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. 

Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.


KENAPA MEMILIH SUMBER ASLI?

Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan. Ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.


Adakah Vitamin E Complex Shaklee selamat?

Di dalam buku "Prescription For Longevity" yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat laporan mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci. Secara global, terdapat lebih daripada 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200IU.

Adakah anda mengambil Vitamin E dengan cukup?

Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas : (1 biji Vitamin E Complex Shaklee = 400IU)

·                     1kg benih/biji gandum
·                     8kg bayam
·                     500ml minyak Safflower
·                     500g badam



APA FUNGSI DAN MANFAAT VITAMIN E?

VITAMIN E bertindak sebagai:


J      Awet muda
J      Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
J      Mengurangkan parut
J      Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
J      Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
J      Merawat masalah keintiman
J      Merawat masalah seksual lelaki
J      Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi


VITAMIN E DAN EKSTRAK BIJI ANGGUR

Dan yang istimewa tentang Vita-E Complex ini ialah ia diperkaya dengan GRAPE SEED EXTRACT yang menambahkan lagi khasiatnya.

  Kebaikan kesihatan grape seed extract

v      Menyingkirkan radikal bebas
v      Mengurangkan radang (inflammatory)
v      Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
v      Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
v      Mencegah masalah kelenjar prostat
v      Melambatkan proses penuaan
v      Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
v      Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
v      Membantu fungsi sistem saraf otak
v      Meningkatkan daya pertahanan



MASKER VITAMIN E 

Sebelum tidur

Sapu sebiji vitamin E sebelum tidur..Caranya, vitamin E tu cucuk dengan jarum dan picit perlahan-lahan sampai keluar minyak vitamin E dan sapu keseluruh muka secara nipis. 

atau 

Pagi 

Sapu muka dengan plain yogurt yang dipicitkan dengan Vita E dan biarkan selama 5-10minit. Memang best..! Atau boleh campur yogurt tu dengan sesudu kecil ESP. Tepek kat muka sampai rasa kulit muka menegang (sampai yogurt tu kering). Besttt sangat masa ni, kalah masker yg kita dok tepek mcm topeng tu. Lepas dah kering tu terus basuh dgn pencuci muka. Memang lembut jer rasa kulit 



Hubungi Lina untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
LINA
Shaklee ID : 1070112
019 347 4636 (Call, SMS, WhatsApp)
amnalis@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my