Social Icons

Wednesday 15 January 2014

Aku dan Shaklee!!!!

Assalamualaikum wbt

Shaklee...Shaklee...Shaklee....

Saya mula join Shaklee pada 17/10/2013....ya...memang baru sangat...macamana saya bole 'terjebak' dengan bisnes shaklee ni? ini semua Syakila Kuzairi punya 'angkara'..hehehe

Produk pertama saya beli dari syakila adalah carotomax...tujuan ingin merawat mata yang rabun tahap gaban nih....lepas tu ada pulak orang tu jemput "akak...jom join shaklee...berbaloi kak..."..erm....shaklee...macam menarik...tapi hati terfikir gak lagi tu....kene keluar byk modal ke...mana aku ada modal....saya pon suruhlah syakila explain....punyala panjang lebar dia cerita...

Kegagalan sebelum ini saya jadikan pengajaran...memang saya 'down' sangat...macam2 ayat negatif keluar kat status saya....saya cuba kuatkan diri supaya tak ketara sangat kegagalan saya tu...dalam hati saya bertekad...aku mesti bangun....bangun semula dengan semangat yang kental...apa salahnya aku mencuba bisnes baru ni kan....lagipun aku tak payah keluar modal yg besar...tak payah simpan stok....hq shaklee pon dekat je....ermm...setiap kali balik keje...saya pandang bangunan empire gallery subang tu...satu hari nanti aku akan kerap ulang alik ke sini....

lepas register, saya dimasukkan ke secret group....terpinga-pinga juga....godek punya godek...belek unya belek....banyaknya info...banyaknya yang saya tak tau....banyaknya tips...YA ALLAH ANDAI BENAR INI JALANKU...PERMUDAHKANLAH...saya mula meneroka setiap isi kandungan group tu...


2 minggu jugak menggodek...akhirnya saya bersedia publish...saya PENGEDAR SHAKLEE..
Kemudian..saya mula sharing kebaikan produk2 shaklee ni....saya buat testimoni ke atas family saya...saya bg set resdung Vit C, B comp dan Alfalfa kat husband saya...saya mula nampak perbezaannya....dia dah jarang bersin...mata dia pon dah tak merah..saya mmg sangat berpuas hati...kemudian saya test anak2 saya pula..saya bagi mereka omega guard...setiap kali mereka demam, saya bagi omega guard....alhamdulillah demam mereka cepat sembuh....dari situ mulalah keyakinan dengan produk ni...


Saya test juga ke atas diri sendiri...saya cuba set kecantikan Shaklee...sebab saya ni suka bab2 cantik ni dan juga set slimming....kulit wajah saya yang kusam mula nampak perubahan sampaikan ada yang menegur...badan saya maintain saja walaupun makan macam2....mmg susah nak diet ni....hihi.dapat maintain pon jadila...


Selepas yakin dengan produk shaklee...baru saya bergerak aktif..tanpa toleh kebelakang...saya tak kisahdah apa feedback dorg....saya nampak ramainya orang buat bisnes shaklee ni..tapi saya yakin pada rezeki Allah....alhamdulillah...semua bg sokongan dan ada juga yang terus beli dari saya... saya cuba ikut cara mentor saya...sharing tanpa henti...cerita apa yang kita tahu..alhamdulillah, mentor saya sgt prihatin....banyak sangat ilmu dah dicurahkan...untuk permulaan bulan Nov saya dapat bonus 3 angka...alhamdulillah walaupon bukan jumlah yang besar...tapi ada jua kan sbg pembakar semangat untuk terus maju


Kini saya terus maju kedepan....alhamdulillah dah ada "anak2" yang akan menyemarakkan lagi empayar shaklee yang baru saya bina ini....semoga kami semua akan kaya dan berjaya.... rezeki Allah tu luas..kita perlu berusaha untuk mendapatkannya....ia takkan datang bergolek2 depan kita...

HATI KENE KENTAL..SEMANGAT KENE KUAT...



No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my