Social Icons

Thursday 30 January 2014

SET HAMIL SHAKLEE

Assalamualaikum

Baru-baru ni dapat pm dari ex officemate...

"akak...nak tanya pasal set hamil" wah...teruja saya baca...dah hamil...alhamdulillah...subur...cepat je lekat

TAHNIAH!!!

Mesti macam2 perkara bermain kat fikiran sekarang kan? fikir tentang 'orang baru' yang semakin membesar, nak bersali  hospital mana, perubahan fizikal, selera makan yang makin bertambah dan macam2 lagila...ingat ye...jangan terlalu stress dan menyesakkan kepala dengan semua ini...Jalanilah saat2 kehamilan ini denngan penuh rasa kesyukuran dan penuh keceriaan,,Jangan lupe ye, emosi anda akan memberi kesan kepada diri anda dan bayi dalam kandungan anda


PEMAKANAN yang seimbang dalam diet seharian anda perlu dititikberatkan kerana kini anda tidak lagi makan untuk diri sendiri tetapi juga untuk bayi di dalam kandungan anda. Amalan pemakanan yg sihat dan seimbang amat penting untuk mengekalkan kesihatan ibu agar tidak menghidapai penyakit seperti darah tinggi dan diabetes di kala hamil dan pemakanan yg sihat juga amat penting untuk tumbesaran yg diperlukan oleh bayi dalam kandungan anda.


Justeru, pemilihan suplemen tambahan di kala hamil juga amat penting dan pengambilan suplemen ini secara tidak langsung dapat membekalkan ibu dan bayi nutrisi yg diperlukan. 



Fenomena kehamilan dan shaklee bagaikan tsunami dikalangan ibu2 abad ini....search google produk kehamilan..sudah pastinya produk SHAKLEE berada di top ranking. kalau tak caya cube google...hehehe

Di sini terdapat pakej2 mengikut bajet dan keperluan anda. Jom kita tengok fungsi setiap vitamin ini
Jangan bimbang ye sebab Vitamin Shaklee adalah semulajadi tanpa pewarna, perisa dan pengawet tambahan. Dan ia tidak memerlukan silica gel untuk memelihara keasliannya. Kebanyakkan vitamin/ supplement lain mengandungi silica gel, pewarna, perisa dan pengawet tambahan. 

Apa yang ada di dalam Set Kehamilan Shaklee. ?


Set Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:

  • Vitalea
  • B Complex
  • Vitamin C
  • ~Ostematrik
 Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:

  • Vitalea
  • B-Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard
Protein(Energy Soy Protein) 

~Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh.Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak.penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit.
~ Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.
~ Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.
~ Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. 
~ Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah 
~ Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.

Multivitamin(Vita-lea) 
~mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.
~ Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

 B Complex  
~ Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.
~ Suplemen B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .
~ Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.

Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C) 
~ Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenugi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.
~ Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.
~ Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita.

Omega -3(Omega Guard) 
 ~Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.
~ Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.
~ Ianya juga membnatu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.

Kalsium(Ostematrik) 
~ Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.
~ Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi. 

Manakala untuk mana-mana trimester anda boleh mengambil ESP (Energizing Soy Protein) sebagai tambahan, bekalan protein lengkap untuk kehamilan.

HARGA KAWAN2
FREE CONSULTATION


No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my